Leer de basis van Quality Link Building voor SEO

Link building, simpel gezegd, is het proces van het krijgen van andere websites om terug te linken naar uw website. Alle marketeers en bedrijfseigenaren moeten geïnteresseerd zijn in het bouwen van links om verwijzend verkeer te sturen en de autoriteit van hun site te verhogen.

Waarom links bouwen? Google's algoritmes zijn complex en altijd in ontwikkeling, maar backlinks blijven een belangrijke factor in hoe elke zoekmachine bepaalt welke sites ranken voor welke zoekwoorden. Het bouwen van links is een van de vele tactieken die worden gebruikt in zoekmachine optimalisatie (SEO) omdat links een signaal zijn voor Google dat uw site een kwaliteitsbron is die het waard is om geciteerd te worden. Daarom hebben sites met meer backlinks de neiging om hogere rankings te verdienen.

Er is echter een goede en een verkeerde manier om links naar uw site te bouwen. Als u de lange termijn levensvatbaarheid van uw site en bedrijf, moet u alleen bezig met natuurlijke linkbuilding, dat wil zeggen, het proces van het verdienen van links in plaats van het kopen van hen of anderszins te bereiken door middel van manipulatieve tactieken (soms bekend als black-hat SEO, een praktijk die uw site kan krijgen in wezen verbannen uit de zoekresultaten).

Dat gezegd hebbende, natuurlijke, organische linkbuilding is een moeilijk, tijdrovend proces. Niet alle links zijn gelijk: Een link van een gezaghebbende website zoals de Funda zal een grotere impact hebben op je ranking op de SERP dan een link van een kleine of nieuw gebouwde website, maar links van hoge kwaliteit zijn moeilijker te krijgen.

Deze gids zal je leren hoe je kwalitatieve links kunt bouwen die je organische rankings verbeteren zonder de Google richtlijnen te overtreden.

Vergeet niet, link building is noodzakelijk voor het bereiken van hoge organische zoekresultaten.

Waarom linkbuilding belangrijk is voor SEO

Linkbuilding is belangrijk omdat het een belangrijke factor is in hoe Google webpagina's rangschikt. Google merkt op dat:

"In het algemeen kunnen webmasters de rang van hun sites verbeteren door het aantal sites van hoge kwaliteit dat naar hun pagina's linkt te verhogen."

Stel dat we een site hebben waarop we windturbine-apparatuur promoten die we verkopen. We concurreren met een andere fabrikant van windturbine-apparatuur. Een van de factoren waar Google naar kijkt om te bepalen hoe onze pagina's worden gerangschikt, is linkpopulariteit.

Hoewel het bovenstaande voorbeeld een algemeen visueel begrip geeft van waarom link building belangrijk is, is het erg basaal. Het laat belangrijke factoren achterwege zoals:

  • Het vertrouwen en de autoriteit van de linken pagina's.
  • De SEO en content optimalisatie van de respectievelijke sites.
  • De ankertekst van de inkomende links.
  • Voor een meer diepgaande uitleg van hoe PageRank wordt berekend, lees deze bronnen:

Het originele Google PageRank document

Een diepgaande discussie over de formule achter PageRank

De Wikipedia pagina over het onderwerp

Het belangrijkste concept om te begrijpen is dat, zoals Google zegt, je meer kans hebt om je inhoud hoger te laten scoren voor trefwoorden waarop je je richt als je externe websites kunt laten linken naar je pagina's.